Sunday, February 27, 2011

program pembangunan dan kepimpinan pelajar (PPKP) ,,

hai semua, aku sebenarnya x tahu nak update blog cerita pasal apa. sebab hidupku di 'london' nih sangat membosankan.. btw macam mana dengan korg semua? happy? sihat? jaga kesihatan ok readers.

disebabkan x nak blog aku nih sunyi, aku memaksa diri walaupon busy dengan assignment  untuk berfikir apakah post yang seterusnya.. so i decided to post what i had done today. PPKP. kuih apakah? haha. satu program dimana semua pelajar diploma UiTM terpaksa join jika mahu grad. hahaha. program nih bagi membangunkan kemahiran insaniah dalam diri setiap mahasiswa bagi mengahadapi cabaran di alam pekerjaan. kowt lah. aku main tembak jeh. haha.

so apa yang di ajar? untuk sem nih. program kali nih pasal communication. what is communication? in my opinion, komunikasi adalah interaksi antara dua orang atau lebeh bagi menyampaikan dan menerima sesuatu msg secara lansung or tidak lansung. haha. (rojakkan aja). xnak cerita panjang2. first, pada jam 8.30a.m kami semua (students part 2 faculty business n faculty office management) di kerah ke dewan bendahara untuk mendengar 'bebelan' bla bla bla. aku x berapa dengar even though aku duduk depan. haha. sebab ngantok sangat2. semalam tidur pukul 6.30a.m. huhu. after take bf (provided by uitm) kami di kerah untuk masuk ke kelas mengikut kelas masing2 bagi next activity. so dalam kelas till 6.30p.m lect mengajar cara berkomunikasi dengan betul bagi menarik perhatian orang untuk mendengar bebelan kita. haha. siap test nada ketika bercakap mengikut kesesuaian situasi lagi. dah macam kelas drama. haha. layan jeh.. k lah itu sajak tuk hari nih. penat, nak tidur. nite. :) before ur leaving my page. meh aku kasi tengok gamba sikit. haha. 




candid x? haha.



candid again! huhu


the vava? haha.





last before ending that programe. lect suruh lukis mood untuk hari nih. so aku lukis then aku terangkan.
haha. oke x? hahaha.

p/s; as a student, pengurusan masa sangat2 lah penting. peace. :)

6 comments:

AmyZa'aba said...

lukisan sngat menarik..,
lukis kan mie.,

♥ syafiqah sanusi ♥ said...

Hushhhh! Bapak semard bag sandang kau uh! Hahahah :P

c.a.p.i.k said...

amy;perli kah?hahaha

c.a.p.i.k said...

adek;bukan along nye lah. tuh pinjam jeh. xkan nak bwk beg putih tuh. besar sgt. hahaha

Anonymous said...

ingatkan PPKP tu penolong pegawai kesihatan persekitaran.beritau lah awalsikitnnti...ha333333

c.a.p.i.k said...

siapakah; pon boleyh. hahaha. kan dh bgtau awal2. huhuhu